Ének-zene 2.
Kedves Hetedikesek!
A múlt órán elkezdtünk a romantikus zenével foglalkozni, ezen belül is a magyar romantikával.
Ennek egyik témája volt a múlt órai népies műdal műfajának megismerése.
1.Kérlek, hallgasd meg, dúdold el újra a Juhászlegény... és a Magasan repül a daru... c. népies műdalokat! Segítenek a hangfelvételek:
https://www.youtube.com/watch?v=lAr_uHfSXP0 (0'40"-től)
https://www.youtube.com/watch?v=fEoLUdihaPk
2. Ma a verbunkos zenével ismerkedünk meg.
Mit jelent a verbuválás szó? Olvasd el a tk. 68. o. tetején és a 69. o. lap alján lévő szöveget, és szóban válaszold meg a kérdést (nem kérem elküldeni)!
A verbunkos zenével 5. osztályban dráma és táncórán már találkoztunk. Emlékezz vissza, mik voltak azok az alaplépések, amiket megtanultunk a verbunkos tánccal kapcsolatban?
- csárdás
- sor végi bokázó (pampa-rampa-pamm 😄)
- csapásolások
5.-ben erre a zenére táncoltunk. Hallgasd meg, nézd meg, ha van kedved táncolj! 😉
https://www.youtube.com/watch?v=99XdqsK3274
(Kapuvári verbunk)
3. Írd le a füzetedbe a következő vázlatot! (a 24. oldalon lévő vázlatot folytasd, a népies műdal alá kerüljön 2. pontba)
2. verbunkos zene:
- a XVIII. sz. második felében keletkezett katonai toborzótánc
- táncos karakterű műzene
- jellemzői: pontozott ritmus (tám-ti, ti-tám)
gyakori szinkópák
sorvégi bokázó ritmus
díszítések
- verbunkos szerzők: Bihari János, Lavotta János, Csermák Antal, Rózsavölgyi Márk
4. Zenehallgatás:
https://www.youtube.com/watch?v=OP_bnYJhfDs
Házi feladat: Küldd el ápr. 2-ig a füzetedbe bemásolt vázlatot az oktatashorvathzita@gmail.com címre!
Jó munkát, vidám zenehallgatást kívánok!😊
Zita néni
A múlt órán elkezdtünk a romantikus zenével foglalkozni, ezen belül is a magyar romantikával.
Ennek egyik témája volt a múlt órai népies műdal műfajának megismerése.
1.Kérlek, hallgasd meg, dúdold el újra a Juhászlegény... és a Magasan repül a daru... c. népies műdalokat! Segítenek a hangfelvételek:
https://www.youtube.com/watch?v=lAr_uHfSXP0 (0'40"-től)
https://www.youtube.com/watch?v=fEoLUdihaPk
2. Ma a verbunkos zenével ismerkedünk meg.
Mit jelent a verbuválás szó? Olvasd el a tk. 68. o. tetején és a 69. o. lap alján lévő szöveget, és szóban válaszold meg a kérdést (nem kérem elküldeni)!
A verbunkos zenével 5. osztályban dráma és táncórán már találkoztunk. Emlékezz vissza, mik voltak azok az alaplépések, amiket megtanultunk a verbunkos tánccal kapcsolatban?
- csárdás
- sor végi bokázó (pampa-rampa-pamm 😄)
- csapásolások
5.-ben erre a zenére táncoltunk. Hallgasd meg, nézd meg, ha van kedved táncolj! 😉
https://www.youtube.com/watch?v=99XdqsK3274
(Kapuvári verbunk)
3. Írd le a füzetedbe a következő vázlatot! (a 24. oldalon lévő vázlatot folytasd, a népies műdal alá kerüljön 2. pontba)
2. verbunkos zene:
- a XVIII. sz. második felében keletkezett katonai toborzótánc
- táncos karakterű műzene
- jellemzői: pontozott ritmus (tám-ti, ti-tám)
gyakori szinkópák
sorvégi bokázó ritmus
díszítések
- verbunkos szerzők: Bihari János, Lavotta János, Csermák Antal, Rózsavölgyi Márk
4. Zenehallgatás:
https://www.youtube.com/watch?v=OP_bnYJhfDs
Házi feladat: Küldd el ápr. 2-ig a füzetedbe bemásolt vázlatot az oktatashorvathzita@gmail.com címre!
Jó munkát, vidám zenehallgatást kívánok!😊
Zita néni
Megjegyzések
Megjegyzés küldése